در شورای راهبردی کارورزی استان مطرح شد:
کارورزی شاه بیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان، نشست شورای راهبردی کارورزی استان در محل سالن جلسات ملاصداری ساختمان مدیریت امور پردیس های استان با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش همدان برگزار گردید.
علی نجفی، سرپرست مدیریت امور پردیس های استان کاروزی را شاه بیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان خواند و بیان داشت: درس کاروری آموزش کلاس داری به دانشجو معلمان است که مهمترین درس در بین دروس آموزشی دانشگاه فرهنگیان به حساب می آید و می تواند دانشجویان را با شرابط کلاس های درس در مدارس بیشتر آشنا نماید.
ایشان بر تاثیر مثبت این گونه جلسات تاکید و عنوان نمود: درس کاروزی حیّز انتفاع و مورد استقبال و علاقه دانشجویان است که با برنامه ریزی در خصوص نحوه برگزاری آن در جلسات راهبردی کارورزی استان می توان آینده تعلیم و تربیت را در کشور تضمین نمود.
وی در ادامه ابراز داشت: کاروزی از سه ضلع دانشجو، مدرسه و استاد راهنما تشکیل شده که اگر این سه ضلع تقویت نشود و مشکلات و ایرادات آن مرتفع نگردد نظام آموزشی کشور تحت تاثیر قرار گرفته و عقبگرد خواهیم زد؛ لذا این سه ضلع باید با راهنمایی و مشاوره های کمیته راهبردی کاروزی و ایجاد هماهنگی های لازم به پیشرفت آموزشی کشور کمک شایانی می نمایند.
مدیر امور پردیس های استان برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس مجری طرح کارورزی را بسیار مهم دانست و عنوان نمود: برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران، معاونین آموزشی و معلمان مدارس مجری طرح کارورزی و تفهیم اهمیت این درس به آنان در جهت پیشبرد اهداف آموزشی کشور بسیار با اهمیت بوده و باید این گونه جلسات به صورت دوره ای برگزار گردد تا هماهنگی های لازم بین کارورزان و مدیران مدارس صورت گیرد.
نجفی در پایان عنوان نمود: در آینده نزدیک و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 30 درصد از دروس دانشگاه به درس کارورزی اختصاص خواهد یافت که این مقوله نشان از اهمیت بالای حضور دانشجو معلمان در کلاس های درس و آشنایی آن ها با جو حاکم بر مدارس دارد و هدف از برگزاری این نشست نیز هموار کردن حضور دانشجویان در مدارس است.
مجید پیری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز تاثیر کارورزی بر دانشجویان را بسیار مثبت دانست و عنوان نمود: حضور دانشجومعلمان در مدارس باعث تعاملات دوطرفه بین معلمان و دانشجویان است که در پیشرفت هر دو قشر تاثیر بسزایی دارد که این موضوع هم به نفع معلمان، مدارس و در نهایت نظام تعلیم و تربیت کشور است.
ایشان در ادامه بازدید دوره ای مدیران اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را از مدارس مجری کارورزی بسیار مهم دانست و بیان داشت: بازدید دوره ای از مدارس مجری طرح کارورزی باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در معلمین و کارورزان شده و به ایجاد نظم و انضباط در حضور به موقع دانشجویان کمک شایانی می نماید.
وی در پایان عنوان نمود: مدیران مدارس نیز موظف هستند در حضور و غیاب دانشجویان همت گمارده و بر نحوه مشارکت و آموزش دانشجویان در کلاس های درس نظارت کافی داشته باشند.
در ادامه حاضرین در نشست نظرات خود را در خصوص اجرای بهتر درس کارورزی و حضور دانشجومعلمان در مدارس بیان داشتند.